Rapid ajánlatkéréshez kattintson ide

Szolgáltatások


 

A Rapid Rent Autó Kft. alaptevékenysége gépjárművek operatív lízing (tartós bérlet) konstrukcióban történő finanszírozása, illetve flottakezelési tevékenység.

Operatív lízing, tartós bérlet

 

Az operatív lízing valójában bérleti konstrukció, ezért is használják gyakran a tartós bérlet kifejezést. Legfontosabb jellemzői:

- a lízingtárgy (esetünkben a bérelt gépjármű) a lízingbe adó (bérbeadó) könyveiben kerül aktiválásra, így a lízingbe adó mutatja ki mérlegében és számolja el az értékcsökkenést;
- a személygépjármű tartós bérlet díjának ÁFÁ-ja visszaigényelhető az üzleti használat arányában, a jogszabályi előírások betartása mellett;
- a bérleti díj bérbe vevő részére költségként leírható, ezzel csökken a cég adóalapja

Előnyei, a fent felsoroltakon kívül:

- bérbe vevő személygépjármű bérlete esetén nem csak a finanszírozási díjra eső ÁFA-t jogosultak levonni, hanem az ügylettel összefüggésben felmerülő egyéb flottakezelés szolgáltatások költségének ÁFA-ját is az üzleti használat arányában, a jogszabályi előírások betartása mellett. Ennek feltétele, hogy a gépjárműveket megfelelő nyilvántartással alátámasztva adólevonásra jogosító gazdasági tevékenységükhöz használják;
- a tartós bérlet díj számításának alapja a gépjármű nettó beszerzési ára;
- a költségelszámolás és a bérleti díjfizetések összhangban vannak egymással;
- hitelvizsgálat eredményétől függően akár kezdőrészlet nélkül is indulhat az operatív lízing;
- a bérleti díj előre jól kiszámítható, havonta gyakorlatilag egyenlő nagyságú költséggel jár a bérbe vevő számára;
- a maradványérték és az üzemeltetési átalánydíjak (pl.: szervizelés) garantáltak;
- bérbe vevő oldaláról egy mérlegen kívüli finanszírozásról van szó, így javulnak a pénzügyi mutatók és mérleg adatok;
- a bérbeadó magasabb értékcsökkenést tud érvényesíteni, mint saját beruházás esetén a bérbe vevő

Finanszírozási díj

A finanszírozási díj számításánál a beszerzési árat, a futamidőt, a futásteljesítményt, az ezek alapján meghatározott maradványértéket, valamint a felszámított ügyleti kamatot vesszük alapul. A finanszírozás alapesetben forint alapú, a futamidő egy és öt év között lehet. Ügyfeleink bármilyen személygépjárművet, illetve 3,5 tonna alatti kishaszon gépjárművet bérelhetnek cégünktől.

Flottakezelés szolgáltatások

 

A bérleti díj finanszírozáson felüli részét képező flottakezelési szolgáltatások két csoportba oszthatók.

ALAPSZOLGÁLTATÁSOK

Ezek kötelezően igénybe veendőek:
- biztosítások (GFB, CASCO)
- adók (cégautó adó, teljesítményadó)
- karbantartás: szolgáltatásunk tartalmazza a gépjárműgyártó által előírt időszakos kötelező karbantartások költségét a szerződésben szereplő futamidő tartama alatt
- kárügyintézés
- kezelési díj

KIEGÉSZTŐ SZOLGÁLTATÁSOK

Az alapszolgáltatásokon felül az alábbiakban felsorolt szolgáltatások közül választhat:

Karbantartás+: a karbantartási szolgáltatásunk kiegészítve a tervezhető eseti javítások költségeivel (pl. fékbetét, féktárcsa, kuplung rendeltetésszerű használat mellett).

Gumiabroncs kezelés: téli-nyári abroncsok beszerzésének, tárolásának, szerelésének költségét tartalmazza a futamidő alatt.

Hozom-viszem szolgáltatás: Budapest területén időszakos karbantartás, káresemény, eseti meghibásodás, gumiabroncs csere esetén áll rendelkezésre.

Csereautó: időszakos karbantartás, káresemény, egyéb meghibásodás esetén biztosítjuk a mobilitást

Assistance szolgáltatás: 0-24h elérhetőség meghibásodás, káresemény alkalmával

Flottariport: kimutatások, statisztikák a kezelt gépjárművekről

Üzemanyag kártya: Shell üzemanyag kártyák biztosítása, mely révén egyszerűen, készpénz fizetése nélkül, kedvezményesen tankolhat

Útvonal nyilvántartás: az elszámolásokhoz nélkülözhetetlen, professzionális szoftver kedvezményes vásárlása, vagy bérlése

LeaseGAP biztosítás: totál-, vagy lopáskár esetén fedezetet nyújt a finanszírozási veszteségre

Segélyszolgálat (Assistance): 24 órás segélyszolgálat baleset, vagy műszaki meghibásodás esetén

Tanácsadás, car policy kialakítás: ügyfeleink igénye szerint, részletek a Tanácsadás részben

 

Üzemanyag kártya szolgáltatás, euroShell

 

Az üzemanyag a gépjármű üzemeltetés egyik legjelentősebb költsége. Cégünk Ügyfeleinek üzemanyag kártya menedzsment szolgáltatást is biztosít. Ennek révén, kedvezményes áron, készpénzfizetés nélkül juthatnak bel-, és külföldi Shell töltőállomásokon kiváló minőségű üzemanyaghoz, valamint a kártya által igénybe vehető szolgáltatásokhoz. A szolgáltatás részeként időszakonként részletes kimutatások küldünk Ügyfeleink részére az üzemanyag felhasználásaikról.

Az euroShell kártya további előnyei:

 

Részletekről érdeklődjön munkatársainknál!

 

Útnyilvántartás

 

Road Record útnyilvántartás2012. január 1.-től a személygépjárművek bérleti díjának ÁFA tartalmát is vissza lehet igényelni a céges használat arányában, amennyiben a bérbevevő útnyilvántartással támasztja alá a használatot. Útnyilvántartó program használatával egy cég saját maga vezetheti gépjármű nyilvántartását. Előnye, hogy a program – folyamatos frissítést biztosítva - megfelel a jogszabályi előírásoknak, így pontos vezetése mellett megfelel a NAV előírásainak. Használata egyszerű, felhasználó barát, és segítségével pár perc alatt elkészíthető a nyilvántartás. Így nem csak költség takarítható meg, hanem a ráfordított idő és energia. Cégünk tapasztalatai alapján a RoadRecord.hu programot használja és ajánlja Ügyfelei részére. Érdeklődjön munkatársainknál és vásárolja meg, vagy bérelje kedvezményesen a programot.

 

LeaseGAP biztosítás

 

A CASCO biztosítás mellé kötött LeaseGAP biztosítás totálkár vagy lopáskár esetén fedezetet nyújt a biztosító által kalkulált gépjármű káreseménykor számított piaci értéke (EuroTAX) és a finanszírozás alapján a káresemény időpontjában fennálló tartozás - finanszírozó által nyilvántartott könyv szerinti érték - különbségére. Ezáltal Bérlő védve van a pénzügyi veszteség ellen, amit bérbeadó felé kellene kiegyenlítenie. A LeaseGAP Plusz biztosítás megtéríti a casco által levont önrészesedést is.

 

Segélyszolgálat (Assistance)

 

24 órás segélyszolgálatunkat igénybe veheti Magyarország területén – külön igény esetén Európai kiterjesztéssel -, amennyiben a bérelt gépjármű műszaki hiba, vagy baleset miatt válik menetképtelenné. A havi díj évente két segélyszolgálati eseményre nyújt fedezetet, tartalmazza a helyszíni segítségnyújtást, autómentést, járműtárolást, cseregépjármű biztosítását. Partnereink a nemzetközi háttérrel és sok éves tapasztalattal rendelkező Real Garant / Europe Assistance. Részletekről érdeklődjön munkatársainknál.

 

Tanácsadás, gépjármű flotta-optimalizálás

 

Tanácsadásunk nem csak az alaptevékenységünkhöz kötődő bérleti konstrukciókra korlátozódik.

Sok éves tapasztalatunk, hogy még a nagyobb gépjármű flottával rendelkező, így az átlagosnál jobb tárgyalási pozícióban lévő cégeknél is sokszor ütközik nehézségekbe a megfelelő összetételű, gazdaságosan fenntartható gépjárműpark beszerzése, az üzemeltetés optimális formájának kiválasztása, mindezt úgy, hogy megfeleljen a pénzügyi, HR, marketing, környezetvédelmi és egyéb szempontoknak.

A piacon számtalan szolgáltatás van jelen, nehéz a döntéseket segítő átfogó képet kapni a pénzügyi, szállítói, alvállalkozói termékekről, és ezeket összhangba hozni a néha egymásnak ellentmondó kitűzött célok elérése érdekében. Néhány példa, melyeket szinte mindig mérlegelni kell:
- melyik beszerzési formát érdemes választani a cég jelenlegi és későbbi pénzügyi helyzetének szempontjából: vásárlás, lízing, bérlet;
- saját kezelés, vagy a tevékenység kiszervezése a kevésbé költséges és hatékony megoldás;
- a vezetőség saját hatáskörben dönt, vagy meg kell felelni cégcsoport szintű, anyavállalati előírásoknak;
- adott költségkereten belül a gépjárművek szabadon választhatóak, vagy előíráshoz kötöttek;
- a céges gépjármű kizárólag munkaeszköz, vagy motivációs, dolgozói elégedettséget befolyásoló tényező is;
- a gépjármű beszerzési értéke, vagy a fenntartás költségei elsődlegesek, illetve mindkettő;
- mennyire folytat a cég környezettudatos beszerzési politikát;
- arculati szempontokat - akár a konkurenciára is tekintettel - figyelembe kell-e venni;
- a céges car policy HR kérdés, vagy költségtakarékosság a fő elem, pl.: biztosítási kárhányad

Miben tudunk segíteni?

Sokéves tapasztalatunkra támaszkodva levesszük a terhet a döntéshozók válláról, javaslatokat adunk, alternatívákat állítunk fel a flotta kialakítása és minőségi és költséghatékony üzemeltetése céljából. Jóval kevesebb idő és energia ráfordítás szükséges, a folyamatok hatékonyabbá, ellenőrizhetőbbé, átláthatóbbá válnak, csökkennek a beszerzési és fenntartási költségek, így nő az eredmény. Átfogó, összetett, egyénre szabott szolgáltatást nyújtunk a célok megvalósításában.

Milyen lépéseken keresztül valósul meg?

Felmérés

Ügyfelünkkel közösen az általa kapott, tevékenységére, lehetőségeire, költségeire és környezetére vonatkozó információk alapján felmérjük az igényeit, meghatározzuk a célokat.
A felmérés vonatkozhat mind meglévő állományra, mind új beszerzésekre.

Tervezés

A felmérés alapján megtervezzük a flotta összetételét, valamint a kapcsolódó szolgáltatásokat, beleértve a finanszírozást, és az üzemeltetési, flottakezelési tevékenységeket. Ezzel szoros összefüggésben van a belső szabályozás, így szükség esetén javaslatot teszünk az érvényben lévő car policy módosítására, illetve új kialakítására.
A tervezés során a teljes költséget (TCO: Total Cost of Ownership) vesszük figyelembe. Így a beszerzéstől az értékesítésig, valamennyi direkt és indirekt költség a kalkuláció részévé válik. A költségmegtakarítás pedig nem csak egyszeri, hanem folyamatos.

Javaslattétel

A tervezés stádiuma után a döntéshozók elé tárjuk a tényekkel alátámasztott lehetőségeket. Ezzel új irányokat is vehet a beszerzési, üzemeltetési tevékenység, és lehetőség van már meglévő szállítók, alvállalkozók tevékenységének felülvizsgálatára is, valamint a meglévő erőforrások hatékonyabb kihasználására.

Megvalósítás

Az ügyfél igénye szerint támogatjuk az optimális megoldás megvalósításában és szerepet tudunk vállalni:
- üzemeltetési tevékenység kiszervezése;
- szállítók, alvállalkozók megversenyeztetése;
- pályázat, tender kiírása;
- pályázatok értékelése, szerződések kialakítása;
- tárgyalásokon való részvétel;
- legmegfelelőbb szolgáltatók kiválasztása;
- car policy kialakítása;
- riportrendszerek kialakítása;
- szállítói szerződésekben foglaltak, szolgáltatási színvonal ellenőrzése, betartatása;
- számlák ellenőrzése;
- a közösen meghatározott célok teljesülésének felügyelete, szükség esetén javaslat a beavatkozásra;
- lekövetés, a megkötött szerzősek időszakos ellenőrzése a piaci változások, versenyképesség függvényében

Hogyan tovább?

Bízunk benne, hogy sikerült felkeltenünk érdeklődését. Egy rövid személyes bemutatkozó beszélgetést követően következhet a felmérés. A további lépéseket az igényeknek megfelelően határozzuk meg.